Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden WOCA-webshop

Inhoudsopgave

Artikel   1 – Identiteit van de verkoper

Artikel   2 – Toepasselijkheid

Artikel   3 – Ons aanbod en jouw bestelling

Artikel   4 – Herroepingsrecht

Artikel   5 – De prijs

Artikel   6 – Betaling

Artikel   7 – Conformiteit en garantie

Artikel   8 – Levering en uitvoering

Artikel   9 – Duur

Artikel 10 – Overmacht

Artikel 11 – Intellectuele eigendom

Artikel 12 – Klachtenregeling en geschillen

Artikel 1      Identiteit van de verkoper

Wij zijn:

 

Internet Republic International BV

Gistelsesteenweg 395

8400 Oostende

 

E-mailadres: [email protected]

Telefoonnumer: 0032 499 75 38 63

Ondernemingsnummer: BE0840.420.074

Bankrekeningnummer: IBAN BE52 7310 2047 0409

Artikel 2      Toepasselijkheid & Voorwaarden

  1. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van ons als Webwinkelier aan jou als Consument (iedere natuurlijke persoon die, uitsluitend voor niet-beroepsmatige doeleinden, op de markt gebracht producten of diensten verwerft of gebruikt).

 

  1. Wij leveren enkel in België, Nederland en Frankrijk. Als je een leveringsadres in een ander land opgeeft, kunnen we je bestelling weigeren.

 

  1. Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen.  Als we merken dat en bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling weigeren.

 

  1. Het plaatsen van een bestelling op de website geldt als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden die steeds beschikbaar zijn via de website.

 

  1. Als je online bestelt, bezorgen we je bovendien samen met de bestellingsbevestiging of ten laatste bij de levering een kopie van deze algemene voorwaarden in een formaat dat je kan opslaan of afdrukken. We raden je overigens aan om dit altijd te doen.

 

  1. Als naast deze algemene voorwaarden ook bijkomende bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met die bijzondere voorwaarden kan jij als consument altijd de meest voordelige tekst in jouw voordeel inroepen.

Artikel 3      Ons Aanbod en jouw bestelling

  1. Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.

 

  1. We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten. Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn we niet verplicht om je alsnog te leveren.

 

  1. Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail en zodra we voor je betalingstransactie met krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen hebben. We aanvaarden Visa, Mastercard, Maestro, Bancontact, overschrijving, iDEAL. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.

 

 

  1. Om een product aan te kopen, voeg je het product toe aan je winkelmandje. Nadien geef je je contactgegevens en facturatiegegevens in. Vervolgens kies je je wijze van levering: bpack 24h (thuislevering of op kantoor) of bpack@bpost (afhaling in postpunt). In de laatste stap krijg je een overzichtspagina, aanvaard je onze algemene voorwaarden en bevestig je je betaling door het indrukken van de bestelknop met als bijschrift “bestelling met betalingsverplichting”. Als je deze stappen hebt doorlopen, is je aankoop definitief.



Artikel 4      Herroepingsrecht

  1. Als je goederen bij ons koopt, heb je gedurende 14 dagen vanaf de levering het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden. Na het aanmelden van de retour, heb je 14 dagen de tijd om je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terug te sturen. De kosten voor terugzending betaal je zelf. Op 29/12/2021 lag de kostprijs bij Bpost (voor België) hiervoor rond € 6,90, bij PostNL (voor Nederland) rond €13 en bij La Poste (voor Frankrijk) rond € 18,05.  Binnen de 14 dagen nadat we je bestelling teruggekregen hebben of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de overeenkomst, betalen we je de volledige aankoopprijs met hetzelfde betaalmiddel waarmee je hebt betaald.

 

  1. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen dus voor jouw rekening. Wij zullen aangeven wat hiervan de kostprijs is of een raming maken, indien dit niet redelijkerwijze op voorhand kan worden berekend.

 

  1. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of tot u hebt aangetoond dat u de goederen hebt teruggestuurd (bijvoorbeeld dmv een postbewijs).

  2. Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel in die mate uitpakken als nodig is om te kunnen beoordelen of je het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit indien mogelijk gebeuren samen met de originele verpakking, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening houdende met onze instructies hieronder.

 

  1. Om je herroepingsrecht in het geval van levering van goederen snel en correct uit te oefenen, kan je het meegeleverde formulier (kan hier ook gedownload worden) invullen en dit mailen naar [email protected]. Wij zullen je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen en het label die je op het retourpakket kan kleven. Je kan je retourpakket retourneren via een bpost afhaalpunt.

MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

 

(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)  -
Aan het IRI-team, [email protected]
:

  - Ik deel u hierbij mede dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende
    goederen herroep

  - Besteld op:

  - Naam consument:

  - Adres consument:

  - Handtekening van consument(en):

  - Datum:

 

 

Artikel 5      De prijs

  1. Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden, wijzigen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven.

 

  1. Onze prijzen zijn inclusief alle belastingen, BTW, taksen en diensten. Je komt dus nooit voor verrassingen te staan.  We kunnen wel beslissen om boven op de aankoopprijs ook de verzendkosten aan te rekenen. In dat geval melden we dat altijd voordat je je aankoop definitief plaatst.

 

Artikel 6      Betaling

  1. Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op onze website aanvaarden. We aanvaarden Visa, Mastercard, Maestro, Bancontact, overschrijving, iDEAL.

 

  1. Om een veilige online betaling en de veiligheid van je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje" in de onderste statusbalk van je browser.

 

Artikel 7      Conformiteit en Garantie

  1. Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van je bestelling bestaande wetten.

 

  1. Bovendien hanteren wij wat betreft het leveren van goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar indien het goed niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of defecten aan het goed tot 2 jaar na de levering dit goed kosteloos wordt vervangen.

 

  1. Voor zover dit mogelijk en redelijk is, heeft u de keuze tussen herstelling of vervanging. Enkel ingeval de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de verkoopsovereenkomst te eisen.

 

  1. Indien het defect of gebrek zich manifesteert binnen de 2 jaar na de levering wordt dit geacht reeds te hebben bestaan voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen.

 

Artikel 8      Aansprakelijkheid

Op alle producten in ons assortiment is duidelijk vermeld op welke manier deze dienen gebruikt te worden en/of op welke materialen deze kunnen worden aangebracht. Bij vragen hierover kan u overigens steeds contact opnemen met ons via mail [email protected] of telefonisch op het nummer 0499/75 38 63.

Wij zijn dan ook geenszins aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit een verkeerd gebruik van onze producten.

Artikel 9      Levering en uitvoering

  1. Alle goederen worden geleverd op het door jou bij je bestelling aangegeven adres.
  2. U kunt kiezen uit 2 transportmogelijkheden:

bpack@bpost (België: €7)
Dit is dé oplossing om gemakkelijk pakketten te ontvangen. Met een levering in een bpost afhaalpunt of automaat kies je voor de zekerheid om je pakket te kunnen ophalen wanneer het jou uitkomt dankzij de flexibele openingstijden (het pakket blijft 14 dagen beschikbaar).

Ontdek je dichtstbijzijnde bpost afhaalpunt.

bpack 24h (België: € 8,50, Nederland en Luxemburg: €11 en Frankrijk: €15)
Ben je niet thuis wanneer uw pakket wordt afgeleverd, dan vindt u een kaartje in de brievenbus met de naam en het adres van het bpost afhaalpunt waar uw pakket zich bevindt. Ook het tijdstip vanaf wanneer je het pakket kan ophalen staat vermeld.

Op deze manier heb je je pakket zo snel mogelijk in je bezit en bepaal je zelf wanneer je het gaat ophalen.

Neem je identiteitsbewijs mee wanneer je je pakket gaat afhalen. Je krijgt 14 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd.

Op http://www.bpost.be/site/nl/zoek-bpost-uw-buurt vind je meer informatie over onze bpost afhaalpunten (locaties, openingsuren…).

  1. Wanneer een artikel in stock is wordt het aangeboden op uw leveringsadres in 1 à 4 werkdagen na ontvangst van betaling. Wanneer een artikel niet in webshop stock is, wordt het aangeboden op jouw leveringsadres in 3 à 6 werkdagen na ontvangst van betaling. 
  2. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn.  Als wij dat niet doen, kan je kosteloos afzien van je bestelling.  In dat geval betalen wij je uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terug.
  3. Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in het transport.  Als je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.
  4. Indien de door ons geleverde goederen tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen melden en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. Je moet hiervoor het bijgeleverde “retourformulier” gebruiken. Heb je bij het invullen van dit retourformulier vragen, dan kan je contact opnemen met één van onze medewerkers op het e-mailadres [email protected].
  5. We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.

Artikel 10    Overmacht

  1. In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.

 

  1. Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ...

Artikel 11    Intellectuele eigendom

  1. Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.

 

  1. Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

Artikel 12    Klachtenregeling en geschillen

  1. We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100% tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons contacteren via [email protected]. We doen er alles aan om je klacht binnen de 7 dagen te behandelen.

  2. Mochten we er samen toch niet uitkomen via onze persoonlijke klachtendienst op [email protected] of 0499/75 38 63, dan kun je als consument terecht bij Becom. Becom zal bemiddelen tussen de consument en de verkoper indien de klacht op het eerste zicht gegrond is Je kan hen bereiken via het klachtenformulier op https://www.becom.digital/nl/consumers-complaints/ of schriftelijk: Markiesstraat 1, 1000 Brussel, [email protected].  
  1. Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de eerste plaats teruggegrepen worden naar boek VI Marktpraktijken en consumentenbescherming van het Wetboek Economisch Recht.

 

  1. Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de OD Economie bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl

 

  1. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr

 

Om bovenstaande algemene voorwaarden te downloaden: algemene voorwaarden

 

”Webshop
Net als andere websites, houden we ook van cookies. Cookies dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. Dergelijke cookies zijn noodzakelijk om onze website correct te laten functioneren en daarom plaatsen wij ze automatisch. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven. We plaatsen zelf geen cookies voor advertentiedoeleinden, maar soms doen derde partijen zoals YouTube of Google dat wel. Helaas hebben we daar geen controle over, maar je kiest zelf of je deze wil accepteren. Onderaan deze pagina vindt u een link naar onze Privacy & Cookie Policy. Manage cookies
[TRUSTPROFILEWIDGET layout=new_badges theme=light color=#F5F5F5 show=yes view=slider amount=6 width=manual width_amount=280px height=290px interval=5000 language=nld]